SZIASZTOK!
Nagy örömünkre szolgál, hogy ezennel elindul a mi oldalunk is!
Lelkes csepeli és erzsébeti családok vagyunk, akik elhatározták, hogy elindulnak azon a csodálatos és izgalmas úton, amit egy Waldorf intézmény alapítása nyújt. Ha szeretnél csatlakozni, ha szeretnéd gyermekednek ezen bánásmód ajándékát megadni, keress meg minket!
Lelkes csepeli és erzsébeti családok vagyunk, akik elhatározták, hogy elindulnak azon a csodálatos és izgalmas úton, amit egy Waldorf intézmény alapítása nyújt. Ha szeretnél csatlakozni, ha szeretnéd gyermekednek ezen bánásmód ajándékát megadni, keress meg minket!
Milyen óvodát és iskolát szeretnénk?
• amely a Waldorf pedagógiát alkalmazza.
• amelyben megvalósul a környezettudatosságra nevelés.
• amelyben fontos szerep jut az egészség megőrzésének
• a test szintjén a táplálkozásnak,
• az egészséges gyógymódoknak és a mozgásnak,
• a lélek ápolásának,
• a szellem táplálásának.
• amely egyben élettér is a családok számára.
• amelyben megvalósul a környezettudatosságra nevelés.
• amelyben fontos szerep jut az egészség megőrzésének
• a test szintjén a táplálkozásnak,
• az egészséges gyógymódoknak és a mozgásnak,
• a lélek ápolásának,
• a szellem táplálásának.
• amely egyben élettér is a családok számára.
A Waldorf-pedagógia a gyermek teljes emberi méltóságát, a felnőttel egyenrangú szellemi individualitásának szabadságát tiszteli.
Az óvoda vagy iskola egésze mint értelmes, áttekinthető világ veszi körül a gyereket úgy, hogy a kisgyerekkor sajátos képességei (teljes figyelem az érzékelésben, utánzásos tanulás, fantáziadús játék stb.) érvényesülhessenek.
A pedagógus figyelmes, szeretetteljes együttélést vállal a gyerekekkel, biztosítja számukra az egészséges tárgyi, szokásbeli, érzelmi és tartalmi környezetet.
Jó minőségű testi, lelki és szellemi táplálékokkal erősíti a gyermek belső aktivitását, individuális fejlődését differenciált módon segíti, és felvállalja a minden fejlődéssel együtt járó kríziseket is. Tudván, hogy egy jó, védett gyermekkor az egész életre felkészít.
A nevelés célja: a gyermek fejlődő belső világát védeni, ápolni és erősíteni, hogy testileg egészséges, lelkileg szabad, szellemileg kreatív legyen, képessé váljon arra, hogy környezetét emberségesebbé tegye.
A program Rudolf Steiner által kidolgozott Waldorf pedagógián alapszik. Alapelve az óvodáskorra jellemző utánzásos tanulás, ami az óvónők mintaképül szolgáló tevékenysége által fejlődik ki a gyermekek szabad játékában.
Az óvónő lehetőséget ad arra, hogy a gyermekben működő természetes erők szabadon fejlődjenek a különböző tevékenységek által.
Az óvoda életét meghatározza a hagyományos családi háztartás tevékenységköre. Az óvodai csoportokban a gyerekek élő közösséget képeznek, amiben minden személyiség kibontakoztatására szükség van, ezek a folyamatok ébresztik fel a gyermek szociális érzékelő képességét.
A Waldorf óvodai csoport vegyes életkorú. A témakörök, tevékenységek, művészeti foglalkozások, munkák, ételek, mesék, verses-dalos ritmikus játékok vissza-visszatérnek évi, havi, heti és napi ritmusokban, ezzel nyújtva jelentős érzelmi biztonságot a gyermeknek. Havonta általában egy témakörrel találkoznak a gyerekek, egy időszak mindig ünneppel zárul. Az ünnepet hosszabb készülődés előzi meg, ami egyben a napi tevékenységek tartalmát is megadja.
A Waldorf óvodai programot ajánljuk mindenkinek aki azonosulni tud és akar a Waldorf-pedagógia alapelveivel és célkitűzéseivel.
A szülők és az óvoda pedagógusai kölcsönös együttműködést ajánlanak fel – a gyermek fejlődésének érdekében – egymásnak, és fogadnak el egymástól. Közös utat vállalnak fel, s azt is, hogy ebben a folyamatban ők maguk is fejlődnek.
A Waldorf-óvoda a gyermek érettségi szintjét veszi figyelembe az óvodai felvételkor és az iskolakezdés időpontjának meghatározásakor; az óvodaérettség általában a gyermekek negyedik, az iskolaérettség a hetedik életévükben következik be.
A szülők és az óvoda pedagógusai kölcsönös együttműködést ajánlanak fel – a gyermek fejlődésének érdekében – egymásnak, és fogadnak el egymástól. Közös utat vállalnak fel, s azt is, hogy ebben a folyamatban ők maguk is fejlődnek.
A Waldorf-óvoda a gyermek érettségi szintjét veszi figyelembe az óvodai felvételkor és az iskolakezdés időpontjának meghatározásakor; az óvodaérettség általában a gyermekek negyedik, az iskolaérettség a hetedik életévükben következik be.
A Waldorf-pedagógia fontosnak tartja, hogy a családok közösen viseljék az óvoda anyagi terheit, szociális lehetőségeik arányának megfelelően. Alapelv az, hogy a gyermek felvételéről döntő óvónő kizárólag a pedagógiai szempontokat veszi figyelembe a felvételnél, anyagi okok miatt senki sem kerülhet hátrányba.Fontos, hogy a szülők igényeljék gyermekük számára a Waldorf-pedagógiát. Akarjanak és tudjanak együttműködni a csoportvezető óvónővel.Az óvoda finom átvezetés a családi életből az iskolai életbe, ahol hasonló elvekkel, módszerekkel, bánásmóddal folyik az "oktatás".
"Fejemtől a lábamig
Isten képe vagyok.
Szívemtől a kezemig
Érzem Isten leheletét.
Ha szóra nyitom a számat,
Isten akaratát követem.
Őt látom mindenben,
Apámban és Anyámban,
minden kedves emberben,
kőben és fában,
állatban és növényben.
Ezért nem félek semmitől,
hanem szeretem, ami körülvesz."